İnternet Reklamcılığında Google Nerede?
Google Reklamcılığı
Türkiye'deki
internet kullanıcılarının %95'i Google Arama Motorunu kullanıyor.
Google Optimizasyonu başarıyla yapılmış bir site Yahoo ve MSN gibi
arama motorlarında da üst sıralarda yerini alır.
Türkiye'de
İnternet Reklamcılığının yarısından fazlasını SEM oluşturur. Yakın
gelecekte İnternet Reklamcılığının büyük çoğunluğunu SEM
oluşturacaktır. Tüm dünyadaki Arama Motoru Pazarının (SEM) %78'ini
sadece Google oluşturuyor. Bu oran Türkiye'de %95. Ve Google bu yüzdeyi
arttırmak için kurumsal çalışmalarına devam ediyor.
Gelecekle ilgili şu gerçeği görmeye şimdiden hazırlanalım:
Google, geleceğin en büyük ve en önemli reklam mecrası olacaktır.
Google AdWords
AdWords kullan, hedef kitlene uzan.
Google
Adwords, Google'ın reklam programıdır ve Google arama sonuçlarının sağ
kısmında Sponsor Bağlantılar adı altında yer alır. Bazı zamanlar
sayfanın en üstünde de yer alır. İnternet Reklamcılığının en önemli ve
en büyük örneğidir. İnternette reklam demek Google AdWords demek.
Büyük
küçük her işletmenin yetkili bir Google Adwords Uzmanı ile beraber
Google Adwords kullanmasını kesinlikle öneriyoruz. Çünkü Google Adwords
ucuz ve yatırım getirisi en yüksek reklam mecrası, geleceğin mecrası.
Pazarınızı ve kârınızı büyütün!
Google Adwords Temel Bilgiler
Adwords reklamları doğal arama sonuçlarının sağında, sayfanın sağ tarafında bir sütun olarak yer alır.
Adwords Çalışma Mekanizması:
○ Adwords Kampanyanızı oluştururken reklam metinleriniz ve anahtar kelime listeniz oluşturulur.
○ Anahtar kelimeleriniz ile eşleşen arama sorguları reklamınızı tetikler ve reklamınız gösterilir.
○ Reklamınız ancak tıklama alırsa ödeme yaparsınız. Gösterilirken değil.
Adwords Hedef Kitlenizi Bulur:
○
Google Adwords, hedef kitlenizi bulur. Doğru anahtar kelime analizi ile
elde edilen anahtar kelime listesi hedef kitlenizi size yönlendirir.
○ İstediğiniz ülke, bölge, şehir, veya spesifik bir alan için reklam verebilirsiniz. Dil seçiminiz vardır.
○ Yaşa ve cinsiyete göre (Demografi) hedef kitle seçiminizi yapabilirsiniz.
○
Google İçerik Ağında bulunan tüm sitelerde reklamınız yer alabilir veya
istediğiniz siteleri (üstelik o sitelerin herhangi bölümünü veya
sayfasını) kendiniz seçerek Yerleşimler oluşturabilirsiniz.
Adwords Artıları:
○
Adwords belirlediğiniz günlük bütçenizi aşmaz. Günlük bütçenize ve gün
içinde aldığınız tıklamalara göre reklamlarınızın yayınlanma sıklığını
ayarlar.
○ Adwords ile reklam planlaması yapabilirsiniz. İstediğiniz günün istediğiniz saat dilimini içeren ayrıntılı planlama.
○
Adwords ile kampanyanızın performans takibi sürekli yapılabilir.
Reklamlarınızın aktifken kampanyanızı iyileştirmek veya daha iyi bir
hale getirmek için gerekli optimizasyonlar sürekli yapılabilir.
○ İstatistiksel bilgi içeren birçok rapor oluşturabilirsiniz. Dönüşüm Oranlarınızı, Yatırım Getirinizi görebilirsiniz.
Neden Google Adwords?
○
Siteniz Google’da çıkıyor olabilir. Önemli olan kullanıcıların sizin
ürününüzü satın alabilecek arama sorgularını girdikten sonra sizi ilk
sayfada görmeleri.
○
İnsanlar sadece Google kullanmıyor olabilir. Burada Google İçerik Ağı
devreye giriyor. Onbinlerce sitede veya Google İçerik Ağına kayıtlı
istediğiniz herhangi bir sitede reklamınız gözükür.
Optimizasyon:
○ Optimizasyon gerek SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) gerekse Adwords’te Kampanya Optimizasyonu olarak gerçekleştirilir.
○
SEO’nun amacı sitenizi ilgili anahtar kelimelerde (veya ilgili arama
sorgularında) Google doğal sonuçlarında üst sıralarda çıkarmaktır.
○ Arama Motoru Optimizasyonu 3 aylık bir süreçtir. Adwords Kampanya Optimizasyonu ise 2-6 haftalık bir süreçtir.
SEO ile ilgili önemli notlar!
Yapılan
araştırmalara göre Google'da doğal arama sonuçları sayfasında 1.
sayfada olmanız Google Adwords Arama Ağından daha fazla trafik getirir.
Arama yapanların %70-80'i 1. sayfadan sonrasına asla bakmıyorlar. Bu
nedenle SEO hizmetinde ilk sayfada olmanız çok önemli.
Yapılan
araştırmalara göre Google doğal arama sonuçlarından sitenize ulaşan
kişilerin sitenizde geçirdiği vaktin Google Sponsor Bağlantılardan
ulaşanlara göre daha yüksek olduğu görülmüştür.
Google
Optimizasyonu, Google Adwords'te alınan Kalite Puanını oldukça olumlu
yönde etkiler. Yüksek Kalite Puanı, Google Adwords'te üst sıralarda yer
almanızı sağlayacak ve maliyetinizi azaltacaktır.
Yeni veya Bilinçli Olmayan Adwords Müşterilerinin Uzak Durması Gereken Noktalar
Sağlıklı, kârlı, faydalı, müşteri memnuniyetli Google Adwords hizmeti almak istiyorsanız aşağıdaki profesyonel olmayan Google Adwords hizmetlerinden uzak durunuz!
! Google Adwords Paketlerinden lütfen uzak durunuz (xxx YTL + KDV Bütçe Paketleri)
! Google Adwords KONTÖR paketlerinden lütfen uzak durunuz (xxx Kontör ile ortalama xxx Tıklama alın paketleri)
! Google Aylık Sınırsız paketlerden lütfen uzak durunuz (Sınırsız Tıklama Paketleri)
Ne Yapmalıyım?
•
Profesyonel hizmet anlayışı ile çalışan bir Kalifiye Google Adwords
Profesyonelinin yöneticiliğinde aylık bütçenizi belirlersiniz. Standart iki Adwords ödeme seçeneğinden
birini kullanarak (Kredi Kartı - Visa, MasterCard/Eurocard, American
Express, JCB veya Banka havalesi) ödemelerinizi yaparsınız.
•
Aylık Adwords bütçeniz 7500 YTL ve üzeriyse birkaç ay içinde nitelikli
Google Adwords ödeme seçeneği olan Faturalandırmayı (Çek veya Banka
Havalesi) kullanabilirsiniz.
Kaynak:
911 SEOSEM
Google Adwords ve SEO Danışmanlık Hizmetleri
http://www.911seosem.com