**Dağıtım kanalındaki akışlar: para akışı, fiziksel akış, sahiplik akışı, bilgi akışı.
**Sahiplik ve eylem açısından toptancılık türleri: tüccar toptancı
aracılar, yardımcı toptancı aracılar, tarım ürünlerini toplayanlar,
imalatçının satış işletmesi.
** Pazarı ele geçirme fiyat politikasını zorunlu kılan koşullar: büyük
ölçekli üretimin zorunlu olması, talep esnekliğinin çok kısa süreli
olması, tüketicilerin yeni malı benimseyeceklerinin açıkça belli
olması, malın hemen taklit edilmesi
** Rekabete dayalı fiyatlamada mal pazarda geçerli olan yöntemle fiyatlanır.
**Satış çabası karması oluşturulurken göz önünde tutulması gereken
faktörler: malın yaşam süreci aşaması, pazarın yapısı, eldeki parasal
olanaklar, malın özellikleri
**Satış çabaları: fiyat indirimi, satışçılara prim verme, kişisel satış, tezgahta satış.
**Mesaj araştırması,reklam araştırması türlerinden biridir.
** Reklam çabalarının örgütlenmesindeki yaklaşımlar: reklam işlevine
belli bir işlevsel bölümün görevleri arasında yer verilmesi. Tüm reklam
işlerinin işletme dışında bir reklam ajansına göçerilmesi. Ayrı bir
reklam bölümünün oluşturulması. İşletme içinde oluşturulan reklam
bölümünün bir reklam ajansıyla birlikte reklam işlerini yürütmesi
**Satışçıları eğitme ve geliştirme türleri: işe yönlendirme
eğitimi, pazara yönlendirme eğitimi, bilgi ve yetenek eğitimi,
yöneticiliğe yönlendirme eğitimi
**Örgütlenecek pazarlama işlevleri: Reklam, fiyatlama, mal geliştirme, kredi
** Pazarlama planının aşamaları: durum analizi, pazarlama stratejisinin
saptanması, bütçelerin yapılması, hedeflerin belirlenmesi
**Postalama yoluyla satış, üretim mallarının pazarlanmasında etkili bir satış çabasıdır.
**Merkezi pazarlar,tarım ürünlerinin dağıtım kanallarından biridir.
**Hizmet türleri: beğenmeli hizmetler, özelliği olan hizmetler, kolayda hizmetler, tüketici hizmetleri
** Hizmetlerin pazarlanmasında temel satış çabası kişisel satıştır.
**Sosyal pazarlama, düşünce pazarlaması ile eş anlamlıdır.
**Uluslararası pazarlara girme yöntemleri: ihracat, ortaklaşa girişimler, yatırım, çok uluslu işletme.
** Dağıtım maliyeti analizinin sağladığı yararlar: Karlı olmayan
uygulamaların ortaya çıkması, ambalaj masraflarının düşmesi, çalışma
sermayesini bağlayan ölü kalemleri ortadan kaldırması, depolama taşıma
ve teslim masraflarını pazar koşullarına göre değerlendirmesi
**Pazarlama raporunda bulunması gerekli olanlar: Problemin tanımı, araştırma yöntemi, elde edilen sonuçlar, ekler
**Pazarlamanın temel özellikleri: İnsan ihtiyaçlarının ve isteklerinin
doyurulmasına yönelik olması. Pazarlama eylemlerinin değişken çevre
koşullarında yapılması. Değişimi kolaylaştırması. Pazarlama
eylemlerinin insanlar ve örgütler tarafından yapılması.
**Pazarlama karması geliştirme ilkeleri: Bir elemanla ilgili
kararın diğer elemanlarıda etkileyeceğinin bilinmesi. En iyi karmayı
oluşturuncaya kadar çeşitli karmalar geliştirilmesi. Rakiplerin
karmasından farklı ve tüketiciler için yaralı bir karma oluşturulması.
Karmanın sürekli gözden geçirilmesi ve gerekli değişikliklerin yapılması
**Pazarlama yönetiminin gelişmesindeki aşamalar: 1-Üretime yönelik.
2-Mala yönelik 3-Satişa yönelik 4-Pazara yönelik 5-Topluma yönelik
** Satın alma kararı verme sürecinin aşamaları:İhtiyacın ortaya
çıkması, Seçeneklerin değerlenmesi, alım kararı, alım sonrası
davranışlar
**Bir işletmenin birkaç Pazar bölümüne girerek her pazar bölümü
için ayrı bir pazarlama karması geliştirdiği pazarlama uygulaması çok
bölümlü pazarlamadır.
**İşletmenin geçmiş dönemlerindeki satışlarına ve satışlarındaki
eğilimlere dayanılarak satış tahmini yapılmasına zaman serileri analizi
denir.
**Mal karmasını etkileyen faktörler: Talepteki değişmeler, Rekabet, Pazarlama gerekleri, finansal etkenler
**Dağıtım kanalında birbirini izleyen aşamalarda yer alan ve malın
sahipliğini üstlenen farklı türdeki işletmelerin sayısına dağıtım
kanalının boyu denir.
**Dağıtım kanalının seçiminde ekonomik ölçüt kullanıldığında
yapılan çalışmalar: maliyet ve karlılık karşılaştırması, başabaş
analizi, maliyet analizi, yatırımın geri dönüş analizi
** Fiyatın önemini belirleyen özellikler: İşletmenin pazarlama
eylemlerinin yürütülmesinde rol oynaması. Tüketicilerin malı
algılamalarında önemli bir ölçüt olması. Ekonomik sistemin temel
düzenleyicisi olması. Kaynakların dağılımını etkilemesi.
** Tüketicilerin özellikleri, fiyatlama politikası boyutlarından biridir.
**Kişisel satışın üstün yönleri: Alıcıların, satış görevlisinin çabası
karşısında satın alma zorunluluğu duyması. Satış görevlisinin gerekli
bilgileri kolaylıkla toplayabilmesi. Kişiler arasında canlı, ivedi ve
doğrudan ilişki kurulması. Olumlu bir satış ortamının yaratılması.
**Belirli bir amaca ulaşmak için, bir konu yada düşünce çevresinde
oluşturulan planlanmış ve düzenleştirilmiş bir dizi satış çabasına
kampanya denir.
** Bir mala ya da hizmete ilişkin bir iletiyi, sözlü ya da görüntülü
olarak pazar birimlerine sunmak için yapılan eylemlere reklam denir.
**Görevin kapsamı açısından satış görevleri: malı teslim etmek,
sipariş toplamak, alıcılara teknik danışmanlık yapmak, taşınır mallar
için talep yaratmak.
** Pazarlama örgütlemesi biçimleri: Ayrı pazarlama bölümü. Çağdaş pazarlama işletmesi. Çağdaş pazarlama bölümü. Satış bölümü.
**İşletmenin çeşitli ya da değişik markalı malları pazarlaması
durumunda, zorunlu olan örgütleme türü "Mala yönelik örgütleme" dir.
** Pazarlama planı yapmanın yararları: İşletmedeki eylemlerin daha iyi
düzenleştirilmesini sağlaması. İşletme hedeflerinin ve politikalarının
daha açık biçimde saptanmasına yardımcı olması. Yöneticileri sistemli
düşünmeye yöneltmesi. Yöneticilerin sorumluluk duygularını
güçlendirmesi.
** Pazarlama kontrolünün çeşitleri: Yıllık plan kontrolü. Pazar payı
analizleri. Satışlara göre pazarlama masrafları analizleri. Mikro satış
analizi.
**Üretim malları pazarının genel özellikleri: Bir malın talebinin başka
malların talep edilmesine yol açması. Coğrafi toplanma. Alıcıların
uzman olması. Standart kalitenin zorunlu olması.
Satın alanların sayısının AZ olması.
**Üretim mallarının pazarlanmasında "Kısa dağıtım" dağıtım kanalı türü daha çok kullanılır.
**Pazarlanmasında homojen bir pazar yapısı olmayan ve çok çeşitli pazarlama kanalları kullanılan ürün "Tarım ürünleri"'dir.
** Doğrudan dağıtım kanalı, hizmetlerin pazarlanmasında kullanılan dağıtım kanallarından biridir.
** Uluslararası pazarlara girmede ortaklaşa girişim türleri: Ortaklık. Üretim anlaşması. Lisans verme. Yönetim anlaşması.
** Pazarlama araştırmasının çeşitleri: Güdüsel araştırma. Tüketici araştırması. Reklam araştırması. Mal araştırması.
**Pazarlama araştırması genyönteminin aşamaları: Problemin
tanımlanması. Örneğin seçilmesi. Verilerin toplanması ve analizi.
Araştırma raporunun yazılması.
** Gözlem, birinci elden veri toplama yöntemlerinden biridir.