Sosyal paylaşım sitesi Facebook, kullanıcılarının kişisel bilgilerini satarak para kazanmaya hazırlanıyor.
Kullanıcı sayısı 150 milyonu geçen sosyal paylaşım sitesi Facebook, bu kitleyi paraya dönüştürmeye hazırlanıyor.
İsveçli haftalık bilimsel gazete Metro Teknik'in bu haftaki sayısında
konu derinlemesine ele alınırken, Facebook'un yakında kullanıcılarının
bilgilerini uluslar arası büyük şirketlere pazarlayarak, bu potansiyeli
paraya dönüştürmeyi düşündüğünü kaydetti.
Sunday Telegraph isimli gazeteye dayandırılan bir haberde;
Facebook'un kurucularından Mark Zuckerberg ve kız kardeşi Randi'nin,
kullanıcı bilgilerini satma projesini büyük şirketlere açtığı ve
onlardan olumlu tepkiler aldığı ifade edildi. Pazarlanan projenin
işleyişi ise şöyle olacak: Büyük şirketler Facebook'tan kendi
ürünlerini tanıtmak için kitle grupları seçecek ve Facebook onlar için
araştırmalar yapacak. Pazarlamanın daha hangi boyutlarda olacağı ve
bilgilerin daha nasıl pazarlanacağı konusunda ise net bir bilgi
verilmedi. Bu tür haberlerin duyulması ise Facebook kullanıcısı İsveçli
bazı gençlerin tepkisine yol açtı.
Sürekli olarak yeni insanların siteye üye olması ve hafıza
konusunda maliyet artarken, son günlerde Facebook'un büyük bir mali
kriz içinde olduğu yazılan haberde, sadece 2008 yılında 30 milyon Dolar
hafıza alanı satın alındığı bilgisine yer verildi. Bu alanın bile hızla
tükendiği ve buna sebebin ise kullanıcılarca yüklenen fotoğraf ve
videoların hacmi olduğu belirtildi. Ayrıca Facebook'un aylık 1 milyon
Dolarlık elektrik faturasının olduğu yazılan haberde, Facebook'un bu
maliyetleri kullanıcılar üzerinden karşılamayı düşündüğü belirtildi.