Blackdream Yönetici
Zodyak : Mesaj Sayısı : 56296 Yaş : 35 Nereden : Bursa İş : Makine Teknikeri Kayıt tarihi : 24/01/08 Rep Puanı : 28 Rep Puanı : 232054
| Konu: Şekilleri ve Renkleri Karıştırmak C.tesi Eyl. 12, 2009 10:11 am | |
| Karıştırma aracı ( Blend Tool (W) ) ile nesneler arasında düzgün geçişler yapmanızı sağlar. Çizgi etkileri ve şekilleri karıştırmak için bu yolu kullanabilirsiniz. Bu araçla yapabileceğiniz birçok şey vardır. Hatta resimlernizde de bu aracı kullanabilirsiniz [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Karıştırma Efekti
Karıştırma efekti verirken kullanabileceğiniz malzemeleri aşağıda adım adım anlatıyorm [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Gerçekçi Gölgelemeler
Düzgün harmanlama ile, eğimle yapılamayan gölgelemeleri yapabilirsiniz.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Çizgi Efektleri
Harmanlama aletini kullanarak, güzel, soyut karıştırma çizgileri yapabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte, hafif mavi renge, koyu renk karıştırılarak yapılmıştır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Nesneleri Dağıtmak
HArman aleti ile, belirtilen adımlarla nesneleri aynı hizaya getirebilirsiniz.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Blending Tool ( Harmanlama ) un nasıl çalıştığını anlatıyorum ;
Bir harman, karışması için en az 2 nesneye ihtiyaç duyar. Başlangıç nesnesi, harmanlamak istediğimiz ve belirttiğimiz doğrultuda ikinci nesneye karışır. Bunu aşağıdaki şekilde 3 adımda göreceksiniz. Bir omurga, arada nesnelerin aldığı yolu kararlaştıracak [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Nesneleri Karıştırmak
Metod 1 : Harman Görevini Kullanmak
Düzgün bir harmanı çabukça yapabilirsiniz. 2 nesnenizi seçin karıştırmak istediğinz ve gitmek istediğiniz nesneyi.. Object>Blend>Make sekmesine tıklayın. Aşağıda gördüğünüz gibi düzgün bir harmanlama yapmış olacaksınız.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Metod 2 : Harman Aracını Kullanmak
Kullanılan en önemli metodlardan birisi de HArman aracıdır.. Harman aracı kullanarak noktasal harmanlamalar yapabiliriz.
Öncelikle ekranınıza bir yıldız çizin..
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Blend Tool (W)' u seçin ..
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Aynı yıldızdan bir tane daha çizin ve ilk yıldızınızın tepe noktasına Blend Tool ile tıklayın.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Daha sonra ALT tuşuna basarak 2. yıldızın sağ köşesine tıklayın.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Ve final [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Belirtilen adımlarla düzgün karışan nesneyi değiştirmek için ; Blend Toolu seçin ve ikinci nesnenin üzerine gelin ve tıklayın. ekrana Blending options penceresi çıkacak, aşağıdaki değişiklikleri yapın ve Mause u aşağı doğru çekin [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Aşağıda görmüş olduğunuz şekli oluşturacaksınız [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Omurgayı Değiştirmek
Zamanla düz giden bir yolu, eğri olarak değiştirmek isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için Pen Tool u kullanabilirsiniz. bunu yapmak için diğer yol, omurganın yolunu çekmektir. Pen Tool ile bir yol çizin, harmanladığınız şekli ve yeni yolu seçerek Object>Blend>Replace Spine sekmesine tıklayın [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Düz şekilde olan nesnelerinizin, yeni yolunuza göre sıralandığını göreceksiniz [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Harmanları Genişletmek
Eğer, harmanı bireysel nesneler haline dönüştürmek için, Object > Expand sekmesini seçerek yapabilirsiiz. Daha sonra nesnelerinizi düzenleyebilirsiniz [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kolay Gelsin [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
|