Blackdream Yönetici
Zodyak : Mesaj Sayısı : 56296 Yaş : 35 Nereden : Bursa İş : Makine Teknikeri Kayıt tarihi : 24/01/08 Rep Puanı : 28 Rep Puanı : 232054
| Konu: Rakamlarla F1 Paz Mart 07, 2010 4:07 am | |
| Rakamlarla F1 2 kilogram Formula 1 pilotları, her Grand Prix’de yaklaşık 600 kilokalori yakarak, ortalama 2 kg kaybediyor. Yarış esnasında, pilotların kalp atışı dakikada 190’a kadar çıkıyor. 16 bilgisayar HP tarafından, Williams F1 takımının yarışlarda kullanması için16 büyük bilgisayar ve 26 dizüstü bilgisayar üretildi. İletişim ise 100 adet telsizle sağlanıyor. 25 ton malzeme Williams F1 tarafından, her Grand Prix için 25 ton malzeme taşınıyor. Bunun içinde, yedek parçalar, araçlar, tekerlekler ve pit malzemelerinden en az 3 adet şasiye kadar her şey var. BMW her Grand Prix için, motorları ve yedek parçaları içeren 6 ton bagaj hazırlıyor. 55 metre 55 metre, Formula 1 araçlarının 200 km hızla giderken durabilmeleri için gerekli fren mesafesidir ve bu işlem 1.9 saniye sürer. 75 kg ağırlığındaki bir pilotun sürücü koltuğuna yaptığı baskı 375 kilogramdır. Bir karşılaştırma yapılırsa: 200 km hızla giden standart bir BMW’nin fren mesafesi 118 metredir ve ancak 4.1 saniyede durabilir. 100 kişi Bir Grand Prix haftasında, BMW Williams F1 takımı için 100 kişi çalışıyor. Arabalar kullanılırken, test takımında yaklaşık 60 kişi bulunmaktadır. 950° C Egzoz borusunun içindeki sıcaklık, 950° C’ye kadar ulaşır. Pnömatik sistemin içindeki hava ise 250° C’ye çıkar. Bir saniyelik bir fren esnasında, karbon fren disklerindeki sıcaklık 600° C’ye kadar varır ve Formula 1 dış lastiklerinin ulaştığı sıcaklık yaklaşık 100° C’dir. Pilot kabinindeki sıcaklık ise ortalama 50° C civarındadır. 1200 litre benzin 1200 litre benzin, bir Grand Prix haftasında, bir takımın kullandığı ortalama benzin miktarıdır. Ek olarak, yaklaşık 70 litre motor yağı ve 30 litre değişim yağı kullanılır. 900 bhp yarış arabaları, 100 kilometrede 70 litre benzin tüketir; yani her bir bhp için 0.078 litre. İlginç bir karşılaştırma: Standart bir araç 7 litre benzin tüketir, yani her bir bhp için 0.093 3300 litre 3300 litre, BMW Williams F1 takımının sıcak yarışlar esnasında tükettiği maden suyu ve içecek miktarıdır. Bu tip bir yarışta, pilotun terleyerek kaybettiği su miktarı 1.5 litreye kadar ulaşır. 500 metre BMW Williams F1, her yarış için 500 metre data kablosu ve 300 metre güç kablosu kullanır. 1388 birim 1388 birim, servis zamanında BMW P84 motorunun gelişimi için uygulanır. BMW motoru, 5000 ayrı parçanın birleşmesiyle oluşur ve üzerinde 80 saat çalışılması gerekir. 19.200 devir BMW P84 motoru, maksimum devirdeyken dakikada 19.200 devir hızına ulaşıyor. Normal durumunda, 4.000 devir hızına sahip ve maksimum piston hızı saniyede 40 metreye varıyor. Saniyede 316.7 devir ve 1,583.3 ateşleme rakamlarına ulaşıyor. Motor hızı 9.500’lere varırken, 550 litre hava devir daim oluyor. 1950 CAD tasarısı 90 kilogramdan daha az ağırlıkta olan BMW P84 motoru için 1950 adet CAD tasarımı yapıldı. Bu çizimler kağıda basılıp yan yana dizilse, uzunluğu 1300 metreye ulaşır. 3100 vites değiştirme Monaco Grand Prix’sinde, ortalama 3100 kez vites değiştirildi. Diğer yarışlarda, bu sayı yaklaşık olarak 2600’dür. 200 kontrol F1 arabaları, iki yarış arasında 200 kez kontrolden geçiyor. Bu kontroller bütün parçaların sökülüp takılmasını da içeriyor. 250.000 iş saati Bir Formula 1 arabasının dizayn aşamasında 250.000 iş saati harcanıyor. FW 26 için, Williams F1 yapım ofisinde yaklaşık olarak 4000 tasarım yapıldı. Williams F1, yılda 200.000 özel parça üretiyor. 8.000.000 ateşleme Yarışın 300 kilometresinde bir, BMW motorunda 8.000.000’dan fazla ateşleme gerçekleşiyor. Ve son olarak... Tepetaklak: 180 kilometredeyken, Formula 1 arabası tarafından bir düşük basınç gerçekleşiyor ve bu işlemle ağırlık eşitleniyor. Bu, araba bu hızdayken, teorik olarak tavanının üstünde gidebilir anlamına geliyor. Mesafe maliyeti:Formula 1 arabasının her bir kilometresi yaklaşık 500 dolar. Bakım aşamasında, ortalama 5000 km yol kat ediliyor. | |
|