google_protectAndRun("ads_core.google_render_ad", google_handleError, google_render_ad);
Hirohide Hamashima - Bridgestone Motor Sporları Lastik Geliştirme Direktörü
Bugün atılan turlarda kilit noktalar neydi?
HH: “Son kurallarla gerçekleşen ilk sıralama
turları olduğundan bugün oldukça heyecan vericiydi ve ilk kez tüm
araçları aynı yakıt yükünde birbirlerine karşı mücadele ederlerken
gördük. Bugün süper yumuşak lastikler tercih edilen lastiklerdi ve orta
sertlikteki lastiklere göre daha hızlıydılar. Sebastien Vettel ve Red
Bull’u sezonun ilk pol poziyonunu kazandıkları için kutluyorum. Ayrıca
araçla ilk kez sıralamalarda piste çıkan HRT pilotu Karun Chandhok’u da
tebrik ediyorum.
Yarınki yarışta lastik stratejileri ne yönde olabilir?
HH: “Eğer pist yüzeyi gelişmeye devam ederse, süper
yumuşak lastiklerin sıralamalarda olduğu kadar yarışta da iyi
performans göstereceğine inanıyoruz. Geçen yıl pist yarı içinde oldukça
gelişmişti ama stratejistler bu gece bir fırtına olasılığını da göz
önünde bulundurmalılar.
“Orta sertlikteki lastik de stabil bir performans sağlıyor ama tek
turda süper yumuşak lastik kadar hızlı değil. İki lastik arasındaki
yarış performansı farkı ise çok fazla belli değil. Bu yüzden çeşitli
yaklaşımlar görebiliriz. Kurallar gereği ilk on içindeki pilotlar için
strateji seçeneği çok fazla değil çünkü yarışa son sıralama seansında
en hızlı turlarında kullandıkları lastikle çıkmak zorundalar.”
“Bu da Sutil dışında hepsinin süper yumuşak lastikle yarışa
başlayacağını gösteriyor. Yarış içerisinde pit stoplar herhangi bir
turda olabilir ve bu açıdan da ilginç şeyler olacaktır. Yarın araçlar
tamamen yakıt doluyken, özellikle de ilk turda pilotların oldukça
dikkatli olması gerekecek.”