“Red Bull’un Sürüş Yüksekliği Sistemi
Kural Dışı Olabilir”
Red Bull’un Melbourne’deki sıralamalarda egemen olmasının ardından
Martin Whitmarsh, RB6 aracında pilotun kontrol edebildiği bir sürüş
yüksekliği sistemi olabileceğini öne sürdü.
2010 sezonunda yakıt ikmalinin kalkması ile artık araçlar, sıralama
turlarına daha yüksek bir sürüş yüksekliği ile çıkıyor. Çünkü yarış
öncesinde depoların doldurulması ile araçlar yere daha yakın hale
geliyor, ayrıca sıralamalardan sonra araçlara da dokunulamıyor.
Ama Cumartesi günü sıralamaların televizyon görüntülerinde Mark
Webber’in aracının altının yere vurduğu gözlendi.
BBC’ye konuşan McLaren patronu Whitmarsh, benzer şeyin Bahreyn’de de
olması ile Red Bull araçlarının neden yarışta yere vurmadığını
sorguladı.
Whitmarsh, bu durumun sürüş yüksekliği kontrol sisteminin kullanıldığına
kanıt olduğunu ve bir çok kişinin buna izin verileceğini düşünmemiş
olabileceğini söyledi.
Geçen seneki difüzör tartışmalarının ardından bu sene başında McLaren’in
F-kanal sistemi konuşuldu. Şimdi ise yeni bir kargaşa bizi bekliyor
olabilir.
Whitmarsh, Red Bull’un sistemini uygulamaya geçirmek için sıkı
çalıştıklarını ve Çin’de araca bazı şeyler ekleyeceklerini söyledi.