Bidat
nedir?
Peygamberimizin
(sav) zaman-ı saadetinden
uzaklaştıkça sünnetler örtülmekte, yalanlar çoğaldığı için
bid'at yayılmaktadır. Bid'ati yaymak, din-i
islâmı yıkmaktır.
Bid'at çıkarana ve
işliyenlere hürmet etmek, onları büyük bilmek,
İslâmiyetin yok olmasına sebep olur.
Hadis-i
şerifde:
"Bid'at
işliyenlere büyük
diyen, müslümanlığı yıkmağa yardım etmiş
olur."buyurulmuştur.
Bunun
ne demek
olduğunu iyi düşünmelidir. Bir sünneti meydana çıkarmak ve bir bid'atı ortadan kaldırmak için son gayretle
çalışmak
lâzımdır. Her zaman hele
müslümanlığın çok zaiflediği bir zamanda, İslâmiyeti kuvvetlendirmek için sünnetleri
yaymak ve bid'atleri yıkmak
lâzımdır. İmâm-ı Rabbani Hazretleri hiç bir bid'atde güzellik görmemiş ve hepsini karanlık
ve bulanık bulmuştur. Zira
Peygamberimiz (sav)
"
Bid'atlerin hepsi dalâletdir, yoldan
çıkmakdır." buyurdu.
Bugün
cehennemden kurtulmanın
tek şartı sünnete
yapışmak ve bid'atlerden kaçınmaktır.
İşlenen bid'atlerin herbiri İslâm binasına vurulan bir kazma gibidir.
Çoğaldıkça tahribatı fazla
olacakdır. Sünnetler ise
karanlık
gecede yol gösteren parlak yıldızlar gibidir. Tâbi olan, yolunu bulur
ve
kurtulur.
Peygamberimiz (sav)
"bid'at
sahibi olanlara [yani Peygamberimizin
zamanında ve onun dört halifesi zamanlarında
bulunmayıp da, dinde sonradan meydana çıkarılan,
uydurulan sözleri, yazıları usûl ve işleri, ibâdet olarak yapanlara ve yaptıranlara]
hürmet eden,
dirilerini ve ölülerini medh
eden, bunları büyük bilen, din-i islâmı yıkmağa, dünyadan kaldırmaya
yardım
etmiş olu.r" buyuruyor.
Din-i İslâm bize dört vesika ile
gelmişdir. Bu dört vesikaya (
Edille-i
Şer'iyye) denir.
Kurân-ı kerîm,
Hadis-i
şerifler,
İcmâ-i ümmet,
Kıyas-ı Fükahâ. Bunların
dışında kalan her şey bid'atdir.
Kâfirlerin yaptığı, kullandığı
şeyler iki kısımdır.
- Biri
âdet olarak,
yani
her kavmin, her memleketin âdeti olarak yaptığı şeylerdir.
Bunlardan haram olmayıp, insanlara faideli olanları yapmak
ve kullanmak günah değildir. Çatal, kaşık kullanmak, yemeği
masada yemek ve bıçak ile dilimlere ayırmak ve çeşitli eşya
ve âletleri kullanmak hep âdete bağlı şeyler olup mubahdırlar.
Bunları kullanmak bid'at olmaz, günâh olmaz. Resûlullah ''Sallallahü
Aleyhi ve Sellem" papazlara mahsus ayakkabıyı kullanmışdır.
Bunlardan faideli olmayanları, çirkin ve mezmûn olanları kullanmak ve
yapmak haram olur. Fakat iki müslüman bunlan
kullanınca (Âdet-i İslâm) olur ve üçüncü kullanan müslümana
haram olmaz. Birinci ve ikinci müslüman günahkâr olursa
da başkaları olmaz.
- Kâfirlerin
kullandıkları şeylerin ikinci kısmı, ibâdet olarak yaptıkları
ve kâfirlik alâmeti olan ve İslâmiyeti inkâr etmek ve inanmamak alâmeti
olan, tahkir etmemiz vacip olan şeylerdir. Bunları yapan ve kullanan
kafir olur.
Kaynak: Bir
Bilene Soralım, Cilt 1