PAZARLAMA YÖNETİMİ
1-Malların,hizmetlerin ve düşüncelerin
yaratılmasını,fiyatlandırılmasnı,dağıtımını ve satış çabalarını planma
ve uygulama sürecine ne ad verilir ?
A) REKLAM B)SATIŞ C)PAZARLAMA D)ÜRÜN GELİŞTİRME E)PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
2-Pazar payı büyüme matrisindeki hem büyüme hızı hemde pazar payı düşük işlere veya mamüllere ne ad verilir?
A)SİB B)NAKİT YUTUCULAR C)NAKİT İNEKLERİ D)SORU İŞARETLERİ E)YILDIZLAR
3-Pazarlama planması sürecinin ilk aşaması hangisidir?
A)DURUM
ANALİZİ YAPILMASI B)PAZ. AMAÇLARININ BELİRLENMESİ C)PAZ. KARMASININ
PROGRAMLANMASI D)STRATEJİ ALTERNETİFLERİ E)PROGRAMLARIN KOORDİNASYONU
4-Bir işletmenin gücü ve zayıf yönlerinin belirlenip çevredeki fırsat ve tehditlerin ortaya...
A)FİNANSAL ANALİZ B)TÜKETİCİ ANALİZİ C)TEKNİK ANALİZ D)SWOT ANALİZİ E)PROGRAMLAMA
5-Televizyon açıldığında bir araç yardımıyla ...
A)DİREKT GÖZLEM B)PSİKO C)GÖZ KAMERASI D)ODİMETRE E)PROJEKSİYON
6-Anket formu hazırlama ilkelerinden biri değildir?
A)HATIRLATMA
ÖZELLİĞİNİN BULUNMASI B)CEVAPLAMA ARZUSU YARATMASI C)İFADE KOLAYLIĞI
D)CEVAPLAYICIYI ŞARTLANDIRMASI E)SORULARIN AÇIK OLMASI
7-TESADÜFİ OLMAYAN EN ÇOK KULLANILAN YÖNTEM?
A)DENEY YÖNTEMİ B)ALANLARA GÖRE C)ZÜMRELERE D)KÜMELERE E)KONTENJAN
8-İkinci dereceden veri toplamaya dayalı araştırma?
A)RESMİ B)DIŞ PAZAR C)TEKNİK D)GÜDÜ E)MASA
9-Kişinin hayranlık duyduğu kopya etmesi sonucu ?
A)ÖDÜL GÜCÜ B)UZMAN GÜCÜ C)BİLGİLENDİRME D)REFERANS E)YASAL
10-Satın alma merkezinde bir satın almanın yapılıp yapılmayacağına...
A)BAŞLATICI B)ETKİLEYİCİ C)KARAR VERİCİ D)YÖNLENDİRİCİ E)KULLANICI
11-Endüstriyel ürünler arasında yer alır?
A)KOLAYDA B)DONATIM C)ARANMAYAN D)ÖZELLİKLİ E)BEĞENMELİ
12-Endüstriyel pazar türleri arasında yer almaz?
A)ÜRETİCİLER B)TÜKETİCİLER C)ARACILAR D)KURUMLAR E)DEVLET
13-Dayanıklı sınıflandırması için yer almaz ?
14-Ad,terim,biçim,simge,işaret yada bunların bileşimine?
A)AMBALAJ B)KALİTE C)MARKA D)ETİKET E)GÖRÜNÜM