Arkadaşlar Herkesin Kafasındaki Soru İşaretlerini Yantlamak Adına
Size DirectX 10' un Hangi Yenilikleri Getireceğini Aktardım. Gerçekten
Geforce 8 Ve ATI R600 Serisinin Getirici Çok Olacak. Ancak Şu an sistem
Biraz Yeni Olduğu İçin Ve Vista Kullananların Sayısı Az Olduğu İçin
DirectX 9 Destekli Ekran Kartlarından Ayrılmak Zor Olabilir. Ama İnanın
DirectX 10 bir çok yenilik getiriyor:
BİRLEŞİK GÖLGELİYİCİ:
Yongalar Kullanılıyor
Direct 3D 10 istenildiğinde farklı görevleri yerine getirebilen
birleşik gölgeliyici mimarisine sahip. Grafik işlemcilerinin yeniden
tasarlanması sadece donanım potansiyelinin sonuna kadar
değerlendirilmesini değil, GPU' ya daha fazla görev verilebilmesini de
mümkün kılıyor. Örneğin, GPU artık basit fizik hesaplarını yapabiliyor.
Esnek yonga tasarımı sayesinde DirectX 10 uyumlu bir ekran kartı,
normalde işlemciye soğuk terler döktüren çok sayıda görevin altından
kalkabiliyor.
GEOMETRİK GÖLGELİYİCİ:
Bitkiler Büyüyor
DirectX 10 bu esnek programlamanın avantajlarından haman faydalanıyor.
Vertex Gölgeliyici gibi, yeni geometri gölgeliyiciler de nesnelerin
siluetlerini hesaplayabiliyor. Buna ek olarak, üçgenler ekleyerek
nesnelerin biçimlerini değiştirebiliyorlar. Bu daha önce görülmemiş
yenilik; ekran kartlarının bir 3B sahnenin unsurlarına doğrudan
müdahale etmesini sağlıyor. Nesnelerin bu şekilde değiştirilmesi hem
yayılan sis ya da su gibi fiziksel hesaplamayı kolaylaştırıyor, hem de
bitkilerin birbirinden bağımsız büyümesi gibi sahnelerin işlemciye
gerek kalmadan görüntülenmesine izin veriyor. Ana işlemciye
soluklanması için fırsat verildiğinde, daha gerçekçi 3B sahneleri
ayrıntılandırmak mümkün oluyor.
YENİ 3B SÜRÜCÜSÜ:
Sistemle Bütünleşmiş
Grafik kartı sürücüleri bugüne kadar sadece çekirdek kipinde çalışıyor,
oyunlar ve DirectX ise kullanıcı kipi uygulamaları olarak görev
yapıyordu. 3B sahnelerden DirectX' e veri gönderilmesi gerektiğinde,
verilerin her seferinde sürücüye yönlendirilmesi ve bunun her bir öğe
için tekrarlanması şarttı. Bu da ciddi bir vakit kaybına yol açıyordu.
Küçük Yığın Sorunu diye bilinen bu duruma Windows Vista ve DirectX 10
bir son veriyor. Grafik sürücüsü artık iki kipte çalışıyor. Kullanıcı
kipinde çalışan bölümü tüm grafik sorguları ele alıyor, onları toplayıp
paketler halinde çekirdek kipinde çalışan bölüme aktarıyor.
EKRAN KARTLARI DX10 DESTEKLEMELİ:
Önceki sürüm olan DirectX 9'un tersine, bu sefer grafik kartı
üreticilerinin DirectX 10 desteğini şeçime bağlı yada kısmen sunmaları
mümkün değil; tüm işlevlerin yongaya eksiksiz bir şekilde eklenmesi
gerekiyor. DirectX 9' ta Ekran Kartının Özelliklerini DirectX
arabirimine bildiren "Yetenek Bitleri" (capability bits) vardı. DirectX
9, grafik yongalarının desteklediği özellikleri aynen kullanamıyordu.
Halbuki DirectX 10' da tüm directX işlevlerinin donanıma eklenmesi
gerekiyor. Ancak gelecekte de DirectX 10 grafik kartlarıyla sınırlı
olmayacaksınız. Eski donanım ve yazılımlar DirectX 10 sürücü modelinden
yararlanabiliyor.
XP KULLANANLAR ŞANSSIZ:
DX 10 sadece Vista' da
DirectX 10' un en büyük dezavantajı başlangıçta küçük bir hedef
kitlesiyle sınırlı olması. Şu anda microsoft' un Windows Vista' da
başka işletim sistemi duyurma planı yok. XP kullanıcıları maalesef
ihmal edilmiş. Kullanıcıların çoğunluğunun Vista' ya geçmesinin uzun
süreceği ortada. Şu anda Vista ile uyumlu olmayan birçom oyun var.
Mevcut oyunların DirectX 10 uyumlu hale getirilip getirilmeyeceği
bilinmiyor.