Nvidia'nın rakibi ATi'nin R600 hamlesine karşı hazırladığı GeForce 8800 Ultra üzerindeki sis perdeleri artık iyice dağılıyor. Dell'in sitesinde ortaya çıkan teknik verilerden sonra GeForce 8800 Ultra'nın artık kesinleşmiş olduğu ifade edilen teknik detayları da gün yüzüne çıktı. İşte GeForce 8800 Ultra'nın özellikleri,
Daha önceki haberlerimizde Nvidia'nın saat hızları artan ve 90nm üretim teknolojisi ile üretilen 8800 Ultra gpu'sunu "Cool" tutabilmek için yeni bir soğutma ünitesi tasarladığının ve bu soğutma ile kartın boyunun yaklaşık 26,5cm olacağını ifade etmiştik. Belirtilenlere göre, GeForce 8800 Ultra artan saat hızlarının etkisi ile 8800GTX'e göre yaklaşık %15 daha performanslı olacak ki test sonuçları ortaya çıkan Radeon HD 2900XT ve aynı modelin GDDR4 bellek kullanan XTX modelini düşündüğümüzde Nvidia 8800 Ultra ile tahtı ATi'ye bırakmayabilir.
Tabii GeForce 8800 Ultra'nın teknik anlamda 90nm üretim teknolojisi vb. yanı sıra özellikle üretim miktarı ve son kullanıcı fiyatı hakkında da muhtemel problemlerin olabileceğinin altı çiziiliyor. Zira az sayıda üretileceği uzun süredir konuşulan GeForce 8800 Ultra'nın son gelen bir bilgiye göre yurt dışında 859$'lık bir fiyat ile satışa çıkabileceği söyleniyor.
GeForce 8800 Ultra'nın tam özellik listesi aşağıda. Yanlız Nvidia tarafında bu bilgilere yönelik doğrulama gelmediği için spesifikasyonların değişme ihtimali de var.
- The GPU totals in at 750 million transistors (681M+NVIO) on a 90nm process (TSMC 90nm Process). - Unified Shader Architecture (USA) implementation at both hardware & software levels. - Supports nVIDIA ® Unified Architecture with GigaThread™ Technology. - Supports nVIDIA ® Compute Unified Device Architecture (CUDA) Technology. - Suppots nVIDIA ® Lumenex ™ Engine. - Supports Stream Processing Architecture for best processing efficiency. - 24 Raster Operation Units (ROPs). - 32 Texture Address Units (TA). - 64 Texture Filtering Units (TF). - 128 Unified Stream Processors (FP32 Scalar ALUs, MADD+MUL dual-issue) at 1.60 GHz. - Main Thread Processor / Global Thread Scheduler. - 8 Thread Control Processors (TCPs) / Thread Processing Clusters (TPCs). - 128 Shader Operations / Clock (Cycle). - 204.8 Billion Shader Operations / Second. - Shader Floating Point Operations / Second : 614.4 Billion. - Shader Processing Power : 614.4 Gigaflops. - Peak Texel Fill Rate : 43,200 Million Texels (43.2 Billion) / Second. - Peak Pixel Fill Rate : 16,200 Million Pixels (16.2 Billion) / Second. - Vertices : 12,800 Million (12.8 Billion) / Second. - Number of Z Compare Units / Clock (Cycle) : 192 pixels or 48 pixels with 4x FSAA. - Z-Only Fill Rate : 129.6 Giga Samples / Second. - 384-bit Memory Interface (Six 64-bit Memory Channels). - 768MB GDDR3 Graphics Memory. - Total Graphics Memory Bandwidth : 112.8 GB / Second. - Core Clock Speed of 675MHz. - Memory Clock Speed of 2.35GHz (Effective) on a 384-bit Memory Interface. - Supports True 128-bit Floating Point High Dynamic Range (HDR) Lighting. - Supports new AA formats: CSAA & 16x AA on a single GPU. - Suppots FP 16/32 HDR in Conjunction with Anti-Aliasing (FSAA). - Supports microsoft® DirectX 10® Shader Model 4.0 API (D3D10 SM4.0). - Supports Microsoft® Windows® Graphics Foundation 2.0 (WGF 2.0). - Supports OpenGL® 2.0 API. - Supports nVIDIA® Quantum Effects™ Physics Processing Technology. - Supports Microsoft ® DirectX® Physics API. - Microsoft ® Windows Vista™ Ready. - Supports nVIDIA ® SLI™ /Quad SLI™ Multi-GPU Technology. - Suppots nVIDIA ® PureVideo™ Technology. - Suppots nVIDIA ® Forceware® Unified Driver Architecture (UDA). - HDCP Compliant. - Supports PCI-Express ® x16 Interface. - Dual Slot Cooling Design.