Merhabalar.
Başlıktanda anlaşılacağı gibi Adwords webmasterların bir başka dostudur.
Neden?
Google Adwords adsense için en gerekli şeylerden birini yani "targeted
visitor" dediğimiz kısaca içeriğimiz için bizi ziyaret eden ziyaretçi
sağlar. Daha önceki makalelerimde belirttiğim gibi eğer ziyaretçi
içeriğimiz için geliyorsa içeriğimiz ile ilgili çıkacak reklamlara
tıklanma oranı yükselecektir.
En iyi Adwords doğru kullanılandır.
SEO nasıl önem veriyorsak etkili reklam içinde Adwords'un optimizasyonu
çok önemlidir. Doğru bir optimizasyona çok iyi kelimeler bularak (arama
oranı gayet iyi olan ancak reklam vereni olmayan yada çok az olan)
düşük maliyetle etkili reklamlar yapabiliriz.
İşte optimizasyonda izlenmesi gereken basit adımlar;
- https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal Adresinden vereceğimiz reklamlarla ilgili kelimeleri çıkartalım önce.
- Çıkan kelimelerin reklam veren oranları ve arama oranlarını ciddi bir şekilde inceleyelim.
- Görüntülenecek verileri seçin bölümündeki seçeneği Maliyet ve Reklam
sırası seçerek kelimelerimiz için vereceğimiz reklamların maliyetini
hesaplayalım.
Bu üç adımdan sonra çıkaracağımız liste ile arama hacmi olan ve
yayıncıların az yada hiç olmadığı kelimeleri seçelim ve hesabımıza
ekleyelim.
Sıralama ve tıklama sayısı önemi.
Etkili bir reklam için elimizden geldiğince bu iki unsuru takip edelim
çünkü her an değişen bir yayıncı potansiyeli var. Bazen önemli
kelimeler için yayıncıların reklmaları bitebilir. Bunu araştırıp
fırsattan istifade edip etkili reklamlar yayınlayabiliriz.
Bütçe belirleme ve kupon kullanımı
En önemli noktalardan birisi bütçemizi belirlemektir. Bu konuda kişisel
fikrim öncelikle 1 hafta civarında bir test edin eğer gerçekten
istediğinizi alabiliyorsanız (ziyaretçi bazında) bu işe ciddi bir bütçe
ayırarak ciddi kazançlar elde edebilirsiniz.