XBOXCAFE OYUNCU TOPLULUĞU PLATFORMU( www.xboxcafe.com.tr ) 2008 - 2022
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

XBOXCAFE OYUNCU TOPLULUĞU PLATFORMU( www.xboxcafe.com.tr ) 2008 - 2022

Hoşgeldiniz!, Misafir
6126 Gündür yayındayız Toplam Mesajınız: 16777215
 
AnasayfaXboxcafeAramaLatest imagesHtml Deneme AlanıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
En son konular
» gamestockcity (instagram)
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Ptsi Kas. 28, 2022 9:01 pm

» İngilizce Öğreniyorum Ders 5 (Bahar Şahin)
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Perş. Kas. 24, 2022 12:22 am

» İngilizce Öğreniyorum Ders 4 (Bahar Şahin)
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Perş. Kas. 24, 2022 12:20 am

» İngilizce Öğreniyorum Ders 3 (Bahar Şahin)
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Perş. Kas. 24, 2022 12:17 am

» İngilizce Öğreniyorum Ders 2 (Bahar Şahin)
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Perş. Kas. 24, 2022 12:14 am

» İngilizce Öğreniyorum Ders 1 (Bahar Şahin)
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Perş. Kas. 24, 2022 12:12 am

» P1-P2 Kardeşlik Hesabi Anlatim
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Paz Kas. 20, 2022 12:28 pm

» Oyuncu isimleri paylaşım alani
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Paz Kas. 20, 2022 11:58 am

» PES 2015 SATİLİK VEYA TAKASLİK (100 TL)
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream Paz Kas. 20, 2022 11:47 am

» GAMEPASS 3 YILLIK ALMA TAKTİĞİ
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Icon_minitimetarafından Blackdream C.tesi Kas. 12, 2022 11:01 pm

Kimler hatta?
Toplam 165 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 165 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 288 kişi Cuma Kas. 01, 2024 7:46 am tarihinde online oldu.
Veterans FC
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Img-2010

 

 Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ]

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Blackdream
Yönetici
Yönetici
Blackdream


Erkek
Zodyak : Akrep
Mesaj Sayısı : 56296
Yaş : 36
Nereden : Bursa
İş : Makine Teknikeri
Kayıt tarihi : 24/01/08
Rep Puanı : 28
Rep Puanı : 232054

Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Empty
241208
MesajSilent Hill - Home Coming [ Full-2008 ]

Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] 24pzdcy


Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] R8hz50

[center]Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Ccpsthircb
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Ilsptzifxr
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Yexuptxwem
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Ruoyozgobq
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Dkcjsaphzd
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Wnbhnudjwk
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Zruzsmhofo
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Zefblghxtb
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] Roerbudgep



Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] 161dbuo

Silent
Hill serisi hepimizin bildiği ve tanıdığı bir seri, oynarken yaşattığı
psikolojik gerilim, rahatsızlık, korku hatta kimileri için dehşet
verdiği de bildiğimiz ve tanıdığımız şeyler. Oyuncuların karakter
aracılığı ile kendilerini içinde buldukları durum, çaresizlik ve
tekinsizlik kesinlikle bambaşka bir deneyimdir. İsterse Silent Hill’in
sisli sokakları olsun, isterse de Otherworld’ün paslı endüstriyel
koridorların olsun, oyunlardaki karakterler hep normal insanlar
olmuştur, savaşçılar değil, kontrolleri dışında gelişen bir durumda
saplanmış ve mahsur kalmışlar ve de anormal canavarların karşısında
hayatta kalmak durumunda kalmışlardır. Bu olaylar oyuncuda panik ve
endişe uyandırıyordu çünkü bir dövüşten sağ kurtulacaklarının garantisi
kesinlikle yoktu. Seri bir sürü oyuna, çizgi romana hatta (kötü de
olsa) bir filme konu olarak başarısını kanıtladı herkesin nezdinde.
Kötü olan şey ise seriyi temsil eden son oyun olan Silent Hill:
Homecoming, oyunun duygusal ve psikolojik öğelerini alıp götürmeyi
becermiş. Konami’nin dağıtımını üstlendiği ve Double Helix’in
geliştirdiği Homecoming, önceki oyunlardaki canavarları ve garip
mekânları, dehşet dolu atmosferi taşısa da genel olarak önceki oyunlar
kadar korkutucu olamıyor, korku oyunu kavramı ile eş anlamlı hale
gelmiş bir oyun için bu bir hayli kötü bir özellik. PC sürümü henüz
çıkmayan oyunun PS3 ve X360 sürümleri çıkalı epey oluyor, geç kaldım
ama olsun, güç olmasın da. İşte karşınızda yeni bir Silent Hill olan
Homecoming.

Homecoming, Alex Shepherd isimli
karakterin başından geçen olayları konu alıyor, bu arada soyadı
Shepherd olan oyun karakterlerine bir yenisinin daha eklendiğini görmek
gerçekten çok hoş, bir de derler ki oyun dünyasında gezegendeki en
yaratıcı insanlar çalışırmış, lütfen farklı bir imge bulunsun artık.
Alex yeni terhis edilmiş bir askerdir ve son zamanlarda uykularını
kaçırtan rahatsız edici rüyalar görmektedir, bunların çoğu da küçük
kardeşi Joshua hakkındadır. Sonunda kararını verir ve bunun kaynağını
araştırmak üzere eski evine geri döner, Shepherd’s Glen adındaki bir
kasabaya. Önceki Silent Hill karakterinin misafir oyunculuğu sayesinde
evde işlerin hiç iyi gitmediğini ve gittikçe kötüleşmekte olduğunu
öğrenir. Bizim açımızdan yeni bir şey değil bu tabii, kasabada bir sürü
insan kaybolmaya başlamış, hatta toplu olarak, bunların arasında da
Alex’in babası ve kardeş de var. Sokaklar tarumar olmuş, kargaşa içinde
ve garip yaratıklar kasabada kol gezmeye başlamış. Bir başka standart
Silent Hill senaryosu daha. Alex ailesinin ortadan kaybolmasının ve
diğer olayların peşinden gidip araştırmaya başlayınca Shepherd’s
Glen’in ardındaki kara gizemi keşfeder, dahası Silent Hill ile olan
bağlantısını ve ailesinin bu olaylarda ne kadar önemli bir rol
oynadığını. Hikaye özgünlükten biraz uzak olabilir ama işlenişi
açısından ortalamanın üstünde, ve bir Silent Hill oyununda fazla
sırıtmıyor, daha önceki Silent Hill oyunlarını oynamış olan oyuncular,
Toluca Gölü’ne komşu olan yerleşim birimleri hakkında farklı ve yeni
bir bakış açısı edinecektir.

Homecoming, neredeyse on
yıldır var olan ve yerleşmiş bir evreni temelinden değiştirip
geliştirmeye kalkmıyor, onun yerine Alex’in hikayesini daha önceden
belirlenmiş ve yerleştirilmiş düzene oturtmaya çalışıyor. Oyunda hem
birkaç yıl önce gösterime giren Silent Hill filmine hem de başka
korku-gerilim filmlerine yapılmış bazı atıflar bulunuyor, bunlar hem
entelektüel açıdan hem de popüler sanat açısından oyuna genel bir
derinlik katarken bir yandan da karakterlerin gelişimine ve
bulundukları durumlara katmanlar ekliyor. Buna rağmen, olan biten her
şeye karşın hikayenin ana düğümünü çok önceden fark edebiliyorsunuz,
bariz bir şekilde üstelik, sonunda karşınıza çıktığında da bir anlamı,
zevki ve sürprizi kalmıyor. Homecoming’i tek başına ayrı bir hikaye ve
oyun olarak göremiyoruz ne yazık ki, hoş belki de yapımcıların amacı da
buydu, belki bizlerin de ihtiyacı olan buydu, bu konu tartışmaya açık,
ama Silent Hill: Homecoming bir yerden sonra daha büyük ve
tamamlanmamış bir hikayenin alt planı, bir alt veya alternatif konusu
olarak geliyor ve serinin diğer oyunlarına ince ama çok oturaklı
olmayan bağlantılar ve göndermeler yaparak bir atmosfer oluşturmaya
çalışıyor. Misafir oyuncudan bahsetmiştim yukarıda ya oyunun başında
çıkan, o ve Cybil’in adının geçmesi dışında Silent Hill ile özdeşleşen
diğer sabit karakterler bulunmuyor oyunda. Alessa veya Dahlia’yı
göremiyoruz mesela, bir tek çok nadir Pyramid Head’in kendini
gösterdiğini görebiliyoruz ama daha çok fanları sevindirmek için
koyulmuş gibi duruyor kendisi, ama oyunun sonuna doğru çok güzel bir
sahnede karşımıza çıkmıyor değil.

Bu yaklaşımın sorunu
ise Alex’in eline geçen silahlarını çok başarılı bir biçimde
kullanması. Çünkü önceki oyunların kahramanları büyük ihtimalle ilk
defa ellerine silah aldıkları için çok kötü isabet oranına sahip
beceriksiz silahşorlar ve savaşçılardı ve sadece oyunda ilerledikçe
daha başarılı olup rahatlatıyorlardı oyuncuları, ateşsiz silahlar ile
de bu kadar hızlı ve yetenekli değillerdi. Alex, turnayı gözünden
vurabilecek nişancılığa sahip ister inanın ister inanmayın, hatta
canavarların ayrı bölgelerine ayrı nişan alıp (Fallout 3’ün VATS’ı
gibi) spesifik saldırılar yapabiliyorsunuz, elinizde bir silahla
yaratık avlamak ise gerçekten çok kolay, en azından Silent Hill için
çok kolay. Bunlar da sonuç olarak silah kullanımını zorluktan çıkartıp
işi çok kolaylaştırıyor, menzilli saldırı yerine ateşsiz silahlara
odaklanırsanız da (demir boru vs) oyunun boss’ları ile dövüşmek için
bol miktarda cephane depolamış oluyorsunuz.

Saldırı
atlatma ile de karşınıza çıkan yaratıkların çoğunu tek bir çizik
almadan haklayabiliyorsunuz. Körlemesine dalmadığınız ve onlar tam
saldıracakken tuşlara basmadığınız sürece karşı saldırıyı
gerçekleştirmede hiçbir zorluk yaşamıyorsunuz. Neydi? Silent Hill’de
dövüşler ölümüne olmalı ve umutsuz olmalıydı ki biz de onun korkusunu
tadalım. Maalesef Homecoming bize bunu vermiyor. Bu yüzden de önceki
oyunlarda yaşadığımız umutsuzluk ve panik gerçekleşmiyor. Bir yanda
sürekli olarak canınızı yükseltecek tedavi nesnelerinin peşinde koşan
ve dövüşlerden güç bela paçasını kurtaran karakterleri ile önceki
Silent Hill’ler, bir yanda ise yaratık öldürmenin günlük bir olay
olduğu ve tedavi gereçlerinden çok önünüzü görmek ile meşgul olduğunuz
Homecoming. Tercih sizin. Canınız ile fazla uğraşmayacak olmanızın
üstüne bir de Dr.Kaufmann’ın özel serumu geliyor, bu serum normalde iki
türü bulunan (içecekler ve ilk yardım kitleri) iyileştirme araçlarının
üçüncü bir türü gibi. İçince can göstergenizi yükseltiyor ve daha da
korkusuzca saldırıyorsunuz. Tüm bunlara bakarak oyunun gerilimden çok
aksiyon ağırlıklı bir oynanışa kaydığını söylemek kesinlikle yanlış
olmaz, ve bu yaklaşımında serinin eski fanlarının hiç hoşuna
gitmeyeceği kesin çünkü yaratıklar artık sıradan düşmanlar ve oyunun
geri kalanını keşfetmenize engel olan şeyler haline getirilmiş. Oyunda
düşman olarak sadece karanlığın ve diğer tarafın yaratıkları yok,
Silent Hill’in karanlık güçlerine tapan Order tarikatı sık sık Alex’in
karşısına çıkıp ilerlemesini ve gizemi çözmesini engellemeye çalışıyor.






Oyun
sadece yaratıklarla dövüşmekten ibaret değil neyse ki. Oyunda
ilerledikçe ve farklı ortamlardan geçtikçe çeşitli bulmacalarla ve
gizli bölümlerle karşılaşıyorsunuz. Düğme mekanizmaları ile kapıları
açtırmak, yeni yollar ve odalar keşfetmek oyunun bir parçası. Yol
üzerinde Alex’in günlüğünde toplanan çeşitli fotoğraflar, çizimler ve
başka nesneler bulacaksınız. Oyuncuların gözden kaçırması durumunda
Alex toplanabilecek eşyaları gördüğü zaman kafasını çevirerek haber
veriyor. Günlük tüm hikaye ile ilgili bilgi ve ipuçlarını bir arada
bulabileceğiniz bir yer, istediğiniz zaman ulaşıp senaryonun eksik
kısımlarını birleştirmek için veya oyun içinde dağılmış bulmacaları
çözmek için danışabilirsiniz günlüğe. Çözümlerin bir kısmı oldukça
kolay, bulduğunuz dokümanları inceleyip şifreleri buluyorsunuz kapılar
için. Öte yandan, oyun içerisinde bazı zorlayıcı bulmacalar da
bulunuyor, bazı kaydırma bulmacaları gibi, bir hata yaparsanız baştan
başlamadığı için en son kaydettiğiniz yerden tekrar oyunu yükleyip
tekrar başlamanızı gerektiriyorlar. İşin ilginç yanı oyunda sadece beş
adet kaydetme yeri bulunuyor, hard disklerin bol miktarda bulunduğu
günümüzde oyuncuları beş yer ile kısıtlamak gerçekten akla mantığa
sığmıyor. Bunlar dışında seride ilk defa karşılaşılan bir özellik var,
oyuncular normal karakterler ile açılan diyaloglarda farklı diyalog
seçeneklerinden istediklerini seçebiliyorlar, farklı cevap ve sorular
ile oyunun gizemini çözerken farklı yollara ve bilgilere ulaşıyorsunuz
böylece ancak oyunun sonunu değiştirmiyor bunlar, sadece farklı bir
yaklaşım sunuyor. Ancak diyaloglar dışında diğer karakterler hakkında
vereceğiniz yargılar oyunun gidişatını ve sonunu etkileyebiliyor.
Anneniz olan Lillian’ı acısından kurtarmak için öldürmek veya olaylarda
bir şekilde parmağı olan babanızı bulunca affetmek bu yargılardan
ikisi. Oyunda bir iyi bir de kötü son var temelde, iyi son aslında tek
bir tane ancak farklı yolları var, diğer yandan kötü son ise dört
farklı şekilde yaşanabiliyor, bunlardan bir tanesi de elbette bir
klasik olan UFO’lar tarafından kaçırılmak.
Görsel olarak
Homecoming etkileyici, birçok hoş detay ve derinlik mevcut oyunda
grafik açısından. Düşmanları kestiğiniz silaha göre farklı tepkiler,
yaralar ve hasarlar görüyorsunuz, özellikle bir balta veya bıçak ile
saldırdığınızda gerçekten tatmin edici sonuçlar görülüyor, Alex ise
elindeki farklı silahlara göre farklı animasyonla ile saldırıyor.
Shepherd’s Glen, Silent Hill ve Otherworld’ün sokaklarında dolaşan ve
köşe başlarında saklanan yaratıkların görsel tasarımı göze oldukça
hitap ediyor. Siam’lar, Lurker’lar ve hepimizin bildiği ve sevdiği
hemşireler hareketleri, sesleri ve görünüşleri ile yeni nesil bir oyuna
kesinlikle yaraşır derecedeler. Boss yaratıkların da kendilerine has
görünümleri bulunuyor ve Alex ile kendilerini dize getirdikçe deforme
olan ve değişen yapıları görmeye değer.

Oyunun en
güzel ve sağlam özelliği ise, tüm Silent Hill oyunları gibi, oyunun
müzikleri. Akira Yamaoka tarafından düzenlenen müzik ve sesler çok
başarılı. Atmosfer ve oyunun, karakterin ruh haletini başarılı bir
biçimde yansıtıyor müzikler. Ancak ufak bir sorun var, oyunun müzikleri
bir Silent Hill oyunu için mükemmel, ama oyunun kendisi Silent Hill
adını pek hak etmiyor, oynanışta eksik olan korku öğesi yüzünden de
oyunun korkutucu müzikleri biraz yersiz kalıyor haliyle. Müzikler daha
çok yaratılan korkutucu ve gerici atmosferi desteklemek için kullanılan
bir öğe iken burada oyun tarafından desteklenmiyor müziklerin yaratmaya
çalıştığı şeyler. Kendi başına müziklere laf yok ancak oyunun geneli
ile düşününce sadece müzikler kurtarmaya yetmiyor oyunu.


Son olarak söylemek istediklerime gelince, Silent Hill fanları bu
oyunun seriyi bir adım öteye götürecek bir yapım olacağını umuyorlardı
ancak maalesef yeni yapımcının tercihleri yüzünden seriyi geliştirmeyi
bırakın, bir adım geri götürecek hale gelmiş. Oyunun gergin, korkutucu
ve psikolojiyi rahatsız eden yönleri yetim bırakılmış ve aksiyona
nedensiz bir ağırlık verilmiş, güzel grafikleri, harika müzikleri olan
ama korkutmayan bir Silent Hill olmuş sonunda. En azından daha güçsüz
bir ana karakter olsaydı ve oyunun korku ile ilgili yönlerine daha
klasik bir yaklaşım gösterilseydi bu oyun harika bir başka Silent Hill
oyunu olarak tarihe geçebilirdi. Ama bu haliyle, olmamış diyoruz. İlk
defa böyle bir oyun oynayacaklar için ise pek bir sorun yok. Karar bu
sefer gerçekten sizin.


Minimum System Requirements
OS: Windows XP/Vista
Processor: Pentium 4 @ 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista)
Memory: 1 GB
Hard Drive: 10 GB Free
Video Memory: 256 MB (nVidia GeForce 7800 GT/ATI Radeon X1950)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard & Mouse

Recommended System Requirements
OS: Windows XP/Vista
Processor: Pentium 4 @ 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 10 GB Free
Video Memory: 512 MB (nVidia GeForce 8800 GT/ATI HD2900)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c or 10
Keyboard & Mouse

[/center]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.xboxcafe.com.tr
Bu yazıyı burda paylaş : reddit

Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] :: Yorum

Blackdream
Geri: Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ]
Mesaj Çarş. Ara. 24, 2008 2:56 pm tarafından Blackdream
Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ] 5jxzle


[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Rar şifresi: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kadir-ro
Geri: Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ]
Mesaj Perş. Şub. 26, 2009 11:46 am tarafından Kadir-ro
8+ yaş oyunu:)
 

Silent Hill - Home Coming [ Full-2008 ]

Sayfa başına dön 

1 sayfadaki 1 sayfası

 Similar topics

-
» Silent Hill 4 PC
» FAR CRY 2 2008 | Full |
» Nba2K9 [ 2008-FuLl ]
» Prince Of Persia [2008][FuLL-Full-Rip][DragRacing3-haktans-online24]

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
XBOXCAFE OYUNCU TOPLULUĞU PLATFORMU( www.xboxcafe.com.tr ) 2008 - 2022 :: www.webyardim.org Forumu :: WEBYARDİM FORUMU İCİN TİKLAYİN :: OYUN BÖLÜMÜ :: Yabancı OyunLaR DownLoaD-
Buraya geçin: